071 - 203 22 56
info@ri-organizing.nl

Het wordt alweer vroeger donker, zo rond de klok van half 8 en de avonden zijn aangenaam, lekker thuis, verwarming aan, met gezin op de bank. En met die gezelligheid horen wij de postbus regelmatig rammelen…..Reclame, reclame! Per week worden de pakketjes zwaarder, de feestdagen komen eraan….

Bij mij rammelt de brievenbus zondag- of maandagavond, het hangt denk ik af van het huiswerkschema van de bezorger. Met verbazing bekijk ik de dikke stapel reclamefolders in het cellofaantje. Geneigd om het direct in de papierbak te gooien en een nee-nee sticker te halen overwint mijn nieuwsgierigheid het en ga ik er eens lekker voor zitten. Langzaam bekijk ik de folders vol met kleding, gadgets, abonnementen, schoenen, speelgoed, cosmetica etc. etc.

De aanbiedingen van de supermarkten bekijk ik met iets meer aandacht, maar ook daar zit niet iets bij wat ik nodig heb…Ik ben benieuwd in hoeverre deze folders toch invloed hebben op het koopgedrag van mensen. Koopt men omdat het in de aanbieding is, of koopt men omdat het echt nodig is? Worden we geleid door de wens die de reclamefolder probeert wakker te schudden of houden we invloed over onze eigen wensen? Tuurlijk, ik ben echt niet roomser dan de paus, ook ik zwicht bij tijd en en wijle voor aanbiedingen uit deze folders. En ben ik trots dat ik voor minder geld iets op de kop heb kunnen tikken…om een paar dagen later in een andere folder geconfronteerd te worden met hetzelfde ding….voor nog minder geld.

Voor de gein gooi ik de stapel folders op de keukenweegschaal…900 gram schoon aan de haak, eclusief cellofaantje.

Moraal van dit verhaal? Geen….wel een oproep om eens goed na te denken of je echt iets nodig hebt, voordat je de winkel inrent…..veel scucces! Ik ga straks zo’n sticker regelen…

Leave A Comment

Protected by WP Anti Spam